Buttons

 

November 20, 2013

Blues

"The blues is easy to play and hard to feel"
said Jimi Hendrix. And although I can play it maybe at the level of a one-handed blind child, I sure as hell feel it. This weekend was indeed very bluesy, as I joined the band I regularly pretend I somehow belong to on tour for the BluesAlive festival in the Czech Republic. Friday night was all about the blues at ČTArt's late-night show Tečka páteční noci where the guys played and talked shop, Saturday they christened their new live album--get it here!--on stage at BluesAlive, followed by a midnight jam session, and Sunday we all drove off to Mírov, the CZ's toughest prison to channel a bit of Johnny Cash and play for some murderers. New adventures, great music, lots of fun and all-in-all a very powerful experience--much like blues itself.
Also, my new blue do helped.
Oh and btw, if you haven't yet, give blues a chance. It's probably the sexiest genre of music out there.

***

"Blues sa ľahko hrá a ťažko cíti"
povedal Jimi Hendrix. Aj napriek tomu, že ja hrám blues cca na úrovni jednorukého slepého dieťaťa, veľmi silno ho preciťujem. Tento víkend bol celkovo veľmi bluesový, vzhľadom na to, že som sa pridala k chalanom z kapely (nie mojej ofc, ja sa len všade tvárim, že k nim patrím a potom sa satanisticky smejem sama v šatni keď si to myslia aj iní) na turné po čechách v rámci festivalu BluesAlive. Piatok večer sme začínali na ČTArt v programe Tečka páteční noci, v sobotu sa krstil Jergušov nový live album--kúpte si ho tu--na stagi BluesAlive, následovala polnočná jam session a potom v nedeľu hranie na štýl Johnnyho Casha vo väznici Mírov--pomimo iné nepriamo aj pre Kajínka.
Samozrejme, okrem hudby ladili aj moje nové modré vlasy.
Inak a mimochodom...dajte bluesu šancu. Je to najsexy žáner hudby ever. Buddy Guy má 77 rokov a hádzala by som po ňom podprsenku any day.

Tammy*








No comments:

Post a Comment