Buttons

 

June 18, 2014

Out of Control



Mick Jagger.
I mean, I don't know, to me that just says about 90% of what I want to say in about 40% of life's situations. I've been reading Mick's biography (a hefty, 700 page motherfucker) recently, so seeing him live on their 14 on fire tour in Vienna was a treat.  I've been aware of Mick Jagger for about as long as I've been aware of the fact that I have functioning lady parts so seeing all of the Stones get up on stage and do their thing like they're 23 years old gave me that giggly, stalker-worthy frozen dickhead smile. Mick running around, Keith and Ronnie smoking a Marlboro while playing, Charlie Watts playing the drums like he's annoyed he has to play with those assholes for 50 years now. Mick's harmonica. And of course, the epic vocal climax of Lisa Fischer's rendition of Gimme Shelter. Still absorbing. Also still pretty happy that he was literally not two meters away from me. Not from a crazed fan perspective, more like from an I'm-fuckin'-blind perspective. Also, listen to Out of Control. It blew my mind. 

***

Mick Jagger. 
Ja neviem, nestačí to? Som asi v polovici Mickovej 700-stranovej biografie, takže vidieť ich naživo vrámci turné 14 on Fire vo Viedni bolo celkom krásne. Uvedomujem si kto je Mick Jagger zhruba odkedy si uvedomujem že mám ženské partie, takže pozerať sa ako poskakuje po pódiu akoby mal 23 mi spôsobilo taký ten prijebaný, úchylný, primrznutý úsmev na tvári. Ale boli božskí. Pobehujúci Mick, fajčiaci Keith a Ronnie, nonšalantný Charlie (ktorý má rovnaký výraz pri bubnovaní s jednou z najepickejších rockových kapiel naších čias ako keby čakal kedy mu končí šichta v zmrzlinárni). Mickova harmonika. A samozrejme, vokálny orgazmus Lisy Fischer počas Gimme Shelter. Krása. Rovnako krásny bol fakt, že odomňa nestál ani  dva metre. Ale nie preto, lebo som šialený fanúšik. Skôr preto, lebo som skurvene slepý fanúšik, takže pridaná hodnota. 
a P.S. vypočujte si Out of Control. Moja obľúbená časť koncertu.

--Tammy*





Fun fact: Mick Jagger begged Tina Turner to teach him her moves. So in reality, it's not the moves like Jagger, but the moves like Turner.

No comments:

Post a Comment